Ak ste sa rozhodli pre realitku, ktorá zoberie najnižšiu províziu a sľúbi, že predá za najvyššiu cenu, tak si dajte pozor na toto
Máte na stole ponuku z realitky, ktorá hovorí o vysokej predajnej cene a nízkej provízii? V tom prípade zbystrite pozornosť. Môžete sa dostať do víru, z ktorého cesta vedie len jedným smerom: stratou peňazí, nervov a času. Ako sa tomu vyhnúť a na čo si dať pozor? To vám odhalím v tomto článku…
Najprv si pomenujme, kde sa to celé zvykne pokaziť.
Čo je kupovanie zákazky?
Asi pred piatimi rokmi som bol pozvaný na jedno stretnutie.
Prebiehalo veľmi príjemne: kvalitné espresso na stole, domáca kakaová štrúdľa na tanieri a sympatický manželský pár predo mnou.
Začínala jar, sedeli sme v obývačke s výhľadom na krásnu záhradu. Bol to presne ten typ domu, kde bolo cítiť, že tu zažili krásne chvíle.
Všetko prebiehalo perfektne, až sme sa dostali do momentu, od ktorého som vedel, že celý predaj môže dopadnúť zle.
Zaznela veta: „Chceme si vybrať realitnú kanceláriu, ktorá nám dá najvýhodnejšiu províziu a ponúkne najvyššiu predajnú cenu.“
Vedel som, že sa práve schyľuje ku kupovaniu zákazky.
Realitka v tomto momente, aby vyhrala zákazku, nasľubuje najvyššiu cenu a pokúsi sa dať najnižšiu províziu.
Ak to zaberie, niekedy sa im podarí dohodnúť dlhú exkluzivitu bez určenia jasného rozsahu aktivít, ako je spôsob získavania dopytov, práci s dopytmi, počtu obhliadok a podobne.
Záujemcovia nechodia, tak mesiac znižujú cenu a vyhovárajú sa na trh.
V tomto momente to má pre predaj fatálne následky. Od trhu dostáva „pečiatku“: ponuka, na ktorú si treba dať pozor.
Vyberať si realitku iba podľa najlepších podmienok a prísľubu najvyššej ceny je, ako keby si vyberáme lekára podľa nám najvyhovujúcejšej diagnózy.
Síce budeme mať najskôr dobrý pocit, že namiesto skalpela máme tabletky, ale výsledok bude nakoniec aj tak veľmi bolieť.
Existuje oveľa lepšia cesta. A má len štyri kroky.

Majte predaj vašej nehnuteľnosti v malíčku. Prihláste sa do nášo Lettera a z času na čas vám pošleme skvelé tipy, ako maximalizovať zisk z predaja vašej nehnuteľnosti.
Štyri kroky k férovému predaju
Dom sa mi páčil a vedel som, že sa dobre predá, ak sa na to pôjde správnym spôsobom.
Majiteľom som vysvetlil, že môžu ísť smerom „kupovania zákazky“, ale v tom prípade im, žiaľ, pomôcť neviem.
Ak by ich však zaujímal spôsob, ktorý prináša reálne výsledky, môžem im ho ukázať. Oni súhlasili.
Ukázal som im, že na to stačia štyri kroky:
1. Krok: Najskôr musia záujemcom ukázať, čím je ich domček výnimočný. Ideálny je na to dobrý príbeh.
2. Krok: Potom musia nájsť toho, komu tento príbeh najviac „sadne“. Aby ho však našli, je dôležité osloviť veľkú masu ľudí. Na to sú najlepšie rozsiahle kampane na internete.
3. Krok: Keď si títo ľudia prídu ich dom pozrieť, je dôležité ich zaujať. Ideálne zážitkom, po ktorom budú ochotní menej zjednávať a rozhodovať sa rýchlejšie.
4. Krok: A v neposlednom rade určiť reálnu cenu ich domu, aby sa dalo odhadnúť, kde sú jeho cenové hranice.
Je to ako keď držíte v ruke pohár. Ak poznáte jeho objem, nemôže sa stať, že voda pri napúšťaní pretečie.
Pokiaľ však nepoznáte reálnu trhovú cenu, je to, akoby ste ho napúšťali so zaviazanými očami. Buď napustíte málo, alebo príliš veľa a pretečie.
Objem = reálne cenové rozpätie; preliatie = prestrelená cena.
Kroky sú fajn. Ale potrebujú plán, ktorý drží pokope.

Bez tohto plánu je predaj lotéria
Majitelia chápali, že ak pôjdu cestou nereálnej ceny za čo najnižšiu províziu, idú vlastne proti sebe.
Vsadili na rokmi odskúšanú metódu. Najskôr sme pripravili Akčný plán.
Ako si to predstaviť?
Predaj nehnuteľnosti je ako postaviť dom: zaliať základovú dosku, vytiahnuť múry, spraviť strechu, osadiť okná, spraviť podlahy, namontovať nábytok.
Akčný plán je ako projektová dokumentácia, vďaka ktorej všetko krásne sedí. Majstri vedia, koľko materiálu použiť pri jeho stavbe, ako má samotná stavba vyzerať a aké postupy zvoliť.
Všetko s jediným cieľom: aby bola stavba čo najkvalitnejšia a najkrajšia.
Ľudia to, žiaľ, pri predaji nehnuteľností robia naopak. Začnú predávať bez projektovej dokumentácie.
Potom im chýba materiál – teda nie sú záujemcovia – alebo nevyjde rozpočet a dom nedokončia – teda nepredajú.
Akčný plán dáva predaju myšlienku, príbeh aj správne techniky, aby sa „stavba“ potom dokončila čo najkvalitnejšie.
A teraz to najdôležitejšie: fungovalo to?
Výsledok? Trh rozhodol a pohár nepretiekol
Vďaka tomuto postupu sme v prvý jesenný deň – teda po troch mesiacoch od spustenia predaja – s majiteľmi podpisovali kúpne zmluvy.
Reálna trhová cena domu bola 285-tisíc EUR. Predali sme ho za 305-tisíc EUR. To bol presne ten pomer, kde pohár s vodou nepretiekol a cena bola trhom akceptovaná.
Maklér predtým im sľuboval, že dom predá za 320-tisíc EUR – presne tak, ako predával podobný dom v susedstve.
Pamätám si, že ešte štyri mesiace po našom predaji jeho inzerát brázdil po realitných serveroch. Kto vie, možno je tam dodnes. 😊
Máte taktiež na stole ponuku od realitky, ktorá sa neodmieta? Napíšte nám a na bezplatnej konzultácii sa na to môžeme pozrieť.
Ukážeme vám spôsob, ako vašu nehnuteľnosť predáte, namiesto dlhého, nikam vedúceho ponúkania.
Nech vám to úspešne predáva. ✌️
Tomáš Porubský | Zakladateľ PORUBSKY realitná kancelária

Chcete vedieť, akú reálnu a presnú cenu má váš dom alebo byt v Bratislave? Stiahnite si zdarma náš TRISPECTIVE: reálny cenový odhad pre vašu lokalitu.

